Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

35-36 pct. af omsætningen i den amerikanske restaurantkæde Cheesecake Factory går til lønomkostninger. Det er en vækst fra 31-32 pct. for fem år siden. Det skriver Skift Table.

Executive vice president og chief financial Matthew Eliot Clark fortæller, at udviklingen kan medføre, at kæden vil se yderligere på, hvordan teknologi kan bidrage til at nedbringe udgifterne.

Konkurrenten Shake Shack har installeret skærme, hvor gæsterne selv kan bestille for at på den måde spare personale. Her er ambitionen, at medarbejderne i stedet skal fokusere på værtskab, som ikke kan ydes af en maskine.

Læs hele historien her.

Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål

København oplever stor fremgang i amerikanske overnatninger, og hovedstaden kan i 2025 forvente at runde 1 mio. amerikanske overnatninger for første gang. Turismens minister kalder udviklingen en styrke for det dansk-amerikanske forhold.

Log ind