Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da guiden Lonely Planet i oktober udpegede København som verdens bedste by at besøge i 2019, var The Coffee Collectives kaffebarer på listen over anbefalede steder.
Kaffekæden, der i februar havde 10 års jubilæum, er år for år vokset i størrelse, mens bundlinjen ikke har haft helt samme opadgående kurve.
Samme tendens gør sig gældende i det netop offentliggjorte regnskab for 2017/2018, der løb til og med udgangen af juni. Her er bundlinjen halveret og lander på 0,4 mio. kr. mod 0,8 mio. kr. i 2016/17. Til gengæld har selskabet realiseret en bruttofortjeneste på 17,2 mio. kr. mod 14,4 mio. kr. i 2015/16.
"Vi er overordnet glade for året. Vores omsætning er steget 23 pct., og vi har åbnet to nye kaffebarer. Samtidig har vi formået at øge betalingen til producenterne, og det er en af vores helt centrale målsætninger i virksomheden," siger adm. direktør, Peter Dupont, til FødevareWatch.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Dansk koncept spreder sig: Berlin, Bremen og Helsinki lader sig inspirere
09-09-2025
-
Minister: Momsnedsættelse efter svensk eksempel er ikke realistisk
09-09-2025
-
Ny leder skal samle kokkelandsholdene frem mod VM i 2026
09-09-2025
-
HORESTA: Moderat fremgang præger første halvår
09-09-2025
-
København vil styrke togturisme med ny investering
09-09-2025
-
Scandic samler salgsansvar på tværs af landegrænser
09-09-2025
-
Egeskov Slot tager første skridt mod hotel og eventhal
09-09-2025
-
Fjelsted Skov udvider op til 50-års jubilæum i 2026
09-09-2025