Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Målt på det generelle prisniveau for forbrugsvarer og serviceydelser er Danmark det næstdyreste land i det Nordeuropæiske konkurrencefelt kun overgået af Norge. Og når turisterne skal grave dybt i lommerne, forventer de simpelthen mere af danskerne.
Det har fået Region Hovedstaden til at sparke innovationsprojektet NICE (New Innovative Customer Experiences, red.) i gang.
”Forbrugerne vil have en unik oplevelse. Det kan være hoteller, der tilbyder en app, som fortæller, hvad man kan opleve i byen. Hoteller som udlejer en cykel eller åbner en cafe i gården, hvor man møder almindelige danskere, så opholdet bliver autentisk,” siger projektleder Lene Wendelboe til TV 2 Lorry.
Horesta indgår i NICE-partnerskabet sammen med blandt andet fagforeningerne 3F og HK, Wonderful Copenhagen, Dansk Erhverv, Roskilde Universitet og CPH Business Academy samt en lang række private aktører.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025