Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Serviceøkonomuddannelsen, som har været et springbræt for mange i den danske turisme- og servicebranche, har fået nyt navn, der bedre afspejler uddannelsens fokus på oplevelser. Det skriver Turistmonitor.

Uddannelsen er den samme, men vil fremover være kendt som service- og oplevelsesøkonom, hvilket ifølge en pressemeddelelse fra Erhvervsakademi Aarhus bedre afspejler det stærke fokus på oplevelsesaspektet i erhvervet.

”Navneskiftet har længe stået højt på ønskelisten hos os i det nationale uddannelsesnetværk. Vi håber med navneskiftet, at det bliver mere klart for erhvervet, hvad de færdiguddannede kan,” siger Dorte Bohlbro Simmelsgaard, uddannelsesleder ved Erhvervsakademi Aarhus.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver abonnement.

Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern

Kæden First Camp er nu også til stede i Tyskland efter overtagelse af campingpladsen Via Claudia. Pladsen bliver kædens første på det tyske marked, som i forvejen sender mange gæster til Norden.

Log ind