Der er en stigende tendens i restaurantbranchen til, at restauranter kræver bordreservationer og indfører tidsbegrænset seatings. Tendensen startede under coronapandemien, og har nu bidt sig fast i restaurantbranchen fortæller HORESTAs kommercielle direktør, Jeppe Møller-Herskind til TV2 Kosmopol.
“I vores optik er det en sund udvikling af branchen. Under corona var mange tvunget til at optimere deres omsætningsgrad, og det betød, at branchen har været nødt til at professionalisere sig. En af de måder, man kan gøre det på, er ved hjælp af bordreservationer. Det er simpel matematik: Jo flere borde, der er reserveret, jo mere bæredygtigt kan du købe ind, og jo bedre kan du vagtplannere,” siger Jeppe Møller-Herskind.
Men tendensen falder ikke i god jord hos alle. Berlingskes madanmelder Søren Frank synes, at bordreservationer og tidsbegrænsningen er irriterende, og at det bliver værre og værre.
Jeppe Møller-Herskind kender godt til Søren Franks kritik af konceptet, men fyldte ordrebøger er en god ting, når man lever af service, understreger han.
“Det betyder, at virksomheden blandt andet har mulighed for at købe klogere ind og give gæsterne en bedre oplevelse, fordi man ved, hvem der kommer. Mange virksomheder arbejder med data, så hvis det eksempelvis er en familie på fire, der har booket, kan man se, hvad de sidst havde af særlige ønsker, og på den måde optimere driften og kundeoplevelsen,” udtaler han til TV2 Kosmopol.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel i Odense bliver en del af Strawberry
21-01-2025
-
Accor ønsker flere hoteller i Norden
21-01-2025
-
Burgerkæde lukker endnu en restaurant efter konkurs
21-01-2025
-
Ikonisk badehotel på Langeland får nyt liv
21-01-2025
-
Sushikæde fortsætter vækst og millionoverskud
21-01-2025
-
HORESTA: Hotelvækst rykker til byer uden for København
21-01-2025
-
Herregårdshotel forlader Bühlmann-kæden
21-01-2025
-
Turistmedier: HORESTA fik 300 nye medlemmer i 2024
21-01-2025
-
Nyt hotelprojekt skal sætte Fredericia på landkortet
21-01-2025