Forleden orienterede HORESTA om mulighederne for ensidigt at ændre i en indgået aftale. De samme regler gælder selvfølgelig også med omvendt fortegn, hvis jeres leverandører foretager ændringer i indgåede enkeltstående aftaler, eller løbende aftaler.

Særligt i disse tider, hvor mange erhvervsvirksomheder kæmper med stigende udgifter kan der være anledning til at være ekstra opmærksom på, om leverandørernes prisstigninger er i overensstemmelse med jeres aftaler.

HORESTA har modtaget henvendelse fra et medlem, som har oplevet at blive forsøgt presset til at acceptere at betale et større depositum fra et elselskab, som medlemmet har haft aftale med gennem en længere årrække. Medmindre parternes aftale giver mulighed herfor, så vil elselskabet ikke ensidigt kunne opkræve et sådant forhøjet depositum.

Modtager I henvendelser om f.eks. prisreguleringer, eller som i ovennævnte tilfælde forhøjelse af et depositum, så anbefaler vi, at I tager jer tid til at undersøge, om aftalen giver mulighed for at gennemføre den pågældende ændring, inden I accepterer.

I er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte HORESTAs juridiske eksperter.

HORESTA: ”Udgiftsstigningerne vil få enorme konsekvenser”

Når en kro pludselig ser, at elregningen er tredoblet, og virksomheden skal finde et sekscifret beløb, så er noget, som kan true forretningens overlevelse. Og eksemplerne på udgifter på himmelfart synes næsten uendelige i turisme- og oplevelseserhvervet lige nu, fortalte HORESTAs adm. direktør, Jannick Nytoft, onsdag aften til TV2 Østjylland.

Voldsom el-regning kan koste 179 år gammel kro livet

Hilding Hvid har haft travlt hele sommeren, rigtigt travlt. Kunderne er vendt tilbage efter den to år lange coronakrise, og den rutinerede kroejer har kogt, stegt og kørt service for sine gæster som aldrig før. Men der er skår i glæden. Skår, der i værste fald kan koste Hotel Gjerrild Kro livet, efter 35 år i Hilding Hvids ejerskab, fortæller TV2 Østjylland.

Log ind