Dine gæster mere og mere online for hver dag der går. De eksponeres for billeder af idylliske steder, information om rejser og beskrivelser af ture fra venner, fans, følgere og familie samt på diverse medier 24/7.

Læg hertil reklamer og markedsføring fra brands og virksomheder, og man får et billede af en overeksponeret (medie)forbruger.

Nu arbejdes der på at skræddersy rejser efter personligt velvære. Også kaldet diagnostiske (oplevelses)guides. Rådgivning der fokuserer mindre på "hvor", "hvornår" og "hvordan", men i stedet fokuserer på "hvorfor", så man i højere grad kan skabe meningsfulde oplevelser.

Restaurant og Hoteloplevelser der resonerer med os på et individuelt plan vil altid være mere tillokkende.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Et konkret eksempel på ovenstående tilgang til rejser er Brown and Hudsons lancering af psykologibaserede ture, hvor kunder har en dybtgående samtale, online eller personligt, og besvarer spørgsmål baseret på personlighedstræk. Disse udforsker emner som holdninger til regelbrud og følelsesmæssige reaktioner, der hjælper med at afsløre værdier, inspirationer og motivationer.

Denne dybere indsigt bruges derefter til at skræddersy en tur, der resonerer med individet. Med en overflod af information, indhold og nye reservationsplatforme, giver fremtidens forbrugere i stigende grad kontrollen tilbage til eksperter. Når vi kombinerer dette med at vi bliver "diagnosticeret", ofte med et mere holistisk blik, giver det os nogle retninger til, at rejser og oplevelser i stigende grad vil blive justeret efter personligt velvære. At have og betale for din egen personlige rejse/oplevelses- direktør kan faktisk blive så normalt som at have en terapeut eller personlig træner.

Muligheder/perspektivering:
● Hvorfor tager dine gæster ud og spise, og hvilke behov understøtter du foruden de fysiske? (Skaber dine omgivelser bedre snakke om bordet, understøtter dine retter nysgerrighed og ønsket om mere inspiration? giver dine ansatte gæsterne det ønskede afbræk hjemmefra? osv.)

Læs mere:
Journey with no destination

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Nyt firma sender smørrebrød direkte til døren

Hejdi Nielsen er sammen med sin mand Søren sprunget ud som iværksættere. De har sammen åbnet ‘Nielsen Dansk Mad’, som nok skal få smørrebrødsfans til at lytte efter, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne