Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restaurant Noma står foran en gennemgribende transformation. Restauranten lukker, og i stedet skifter virksomheden fokus mod fødevareproduktion og salg til forbrugermarkedet. Gennem et nyt samarbejde med ingredienskoncernen Novonesis lanceres de første produkter allerede i november.
Ifølge adm. direktør Peter Kreiner skal Noma fremover nå ud til langt flere, blandt andet med fermenterede smagsprodukter, som har været en hjørnesten i restaurantens kulinariske udvikling.
Projektet, kaldet Noma Projects, skal skabe nye forretningsben og bygge videre på restaurantens renommé. Butikssalg er ikke nyt for Noma, der allerede sælger egne varer i kæden Alma.
Peter Kreiner afviser ikke, at produkterne også kan ende i kæder som Netto eller Meny. Han understreger samtidig, at der stadig skal være fokus på kvalitet og innovation. Målet er at forblive profitable og bygge en bæredygtig fremtid oven på restaurantens kulturarv og fermenteringsekspertise.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025