Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restaurant Noma står foran en gennemgribende transformation. Restauranten lukker, og i stedet skifter virksomheden fokus mod fødevareproduktion og salg til forbrugermarkedet. Gennem et nyt samarbejde med ingredienskoncernen Novonesis lanceres de første produkter allerede i november.
Ifølge adm. direktør Peter Kreiner skal Noma fremover nå ud til langt flere, blandt andet med fermenterede smagsprodukter, som har været en hjørnesten i restaurantens kulinariske udvikling.
Projektet, kaldet Noma Projects, skal skabe nye forretningsben og bygge videre på restaurantens renommé. Butikssalg er ikke nyt for Noma, der allerede sælger egne varer i kæden Alma.
Peter Kreiner afviser ikke, at produkterne også kan ende i kæder som Netto eller Meny. Han understreger samtidig, at der stadig skal være fokus på kvalitet og innovation. Målet er at forblive profitable og bygge en bæredygtig fremtid oven på restaurantens kulturarv og fermenteringsekspertise.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025