Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Første kvartal er fortsat en stor udfordring for hovedstadens turisme. Selvom antallet af overnatninger er steget siden 2019, er belægningsgraden i januar og februar faldet fra 62 pct. til 52 pct., selv med 30 pct. flere hotelsenge.
I artiklen bringes det op, at der ligger et milliardpotentiale i at bringe Q1 op på niveau med resten af året, der i 2024 havde en gennemsnitlig belægningsgrad på 71 pct. Og så peges der på lavere priser, plads i hverdage og øget interesse fra turister fra varme lande som faktorer, der kan udnyttes.
Wonderful Copenhagens direktør Søren Tegen Pedersen kalder vinterturismen en stor opgave og mener, at øget markedsføring og flere events som Copenhagen Light Festival er afgørende. Også hotelbranchen efterlyser flere kongresser og aktiviteter i årets første måneder.
Sandra Weinert fra Guldsmeden Hotels fremhæver potentialet i hverdagene og ønsker klarere regler for Airbnb. Med det rette fokus kan Q1 blive en styrkeposition fremfor en svaghed for Københavns turisme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kendt pizzakæde går konkurs trods udsigt til nye åbninger
27-11-2025
-
Regeringen fastholder ambitiøst turismemål
27-11-2025
-
Tre unge talenter skal repræsentere Danmark ved WorldSkills
27-11-2025
-
Seks finalister klar til finalen i Årets Kok 2026
27-11-2025
-
Solo dining boomer: Restauranter tilpasser sig den nye enkeltgæst
27-11-2025
-
Sovino Brands holder fast i traditionerne i digitalt marked
27-11-2025
-
Kunst fra kongehuset trækker fulde huse i Randers
27-11-2025
-
London nærmer sig indførelse af ny turistskat
27-11-2025
-
Franchisetager åbner sin 15. McDonald’s-restaurant
27-11-2025