Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Første kvartal er fortsat en stor udfordring for hovedstadens turisme. Selvom antallet af overnatninger er steget siden 2019, er belægningsgraden i januar og februar faldet fra 62 pct. til 52 pct., selv med 30 pct. flere hotelsenge.
I artiklen bringes det op, at der ligger et milliardpotentiale i at bringe Q1 op på niveau med resten af året, der i 2024 havde en gennemsnitlig belægningsgrad på 71 pct. Og så peges der på lavere priser, plads i hverdage og øget interesse fra turister fra varme lande som faktorer, der kan udnyttes.
Wonderful Copenhagens direktør Søren Tegen Pedersen kalder vinterturismen en stor opgave og mener, at øget markedsføring og flere events som Copenhagen Light Festival er afgørende. Også hotelbranchen efterlyser flere kongresser og aktiviteter i årets første måneder.
Sandra Weinert fra Guldsmeden Hotels fremhæver potentialet i hverdagene og ønsker klarere regler for Airbnb. Med det rette fokus kan Q1 blive en styrkeposition fremfor en svaghed for Københavns turisme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025