Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Greenpeace har ændret navn og visuel identitet i en international miljøkampagne, efter VisitDenmark protesterede mod brugen af deres logo og navn.
Den oprindelige kampagne under navnet ReVisitDenmark blev lanceret med budskaber om “Nordens Døde Hav” og naturkrisen forklædt som turistattraktion. Kampagnen går nu under navnet Tourism Denmark, og det knuste hjertelogo er fjernet.
Ifølge Christian Fromberg, kampagneleder i Greenpeace Danmark, ændrer det ikke kampagnens fokus: Danmarks brud på EU’s miljøregler – især Vandrammedirektivet.
Kommunikationsdirektør Anne Villemoes fra VisitDenmark roser Greenpeace for hurtigt at reagere. Kampagnen fortsætter med annoncer i blandt andet Bruxelles, Stockholm og Warszawa, hvor satire og kritik smelter sammen i formidlingen af Danmarks miljøudfordringer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Restaurantchef på Søllerød Kro er gået bort
05-08-2025
-
Italien indleder sag mod Trustpilot
05-08-2025
-
Just Eat lancerer "fri levering" med nyt koncept
05-08-2025
-
Europæiske hoteller kræver stor erstatning af Booking.com
05-08-2025
-
Dansk hotel kræver mio.-kompensation fra Booking.com
05-08-2025
-
Historisk badehotel i Hornbæk sat til salg for 47 mio. kr.
05-08-2025
-
Norrlyst sætter farten en smule ned
05-08-2025