Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Greenpeace har ændret navn og visuel identitet i en international miljøkampagne, efter VisitDenmark protesterede mod brugen af deres logo og navn.

Den oprindelige kampagne under navnet ReVisitDenmark blev lanceret med budskaber om “Nordens Døde Hav” og naturkrisen forklædt som turistattraktion. Kampagnen går nu under navnet Tourism Denmark, og det knuste hjertelogo er fjernet.

Ifølge Christian Fromberg, kampagneleder i Greenpeace Danmark, ændrer det ikke kampagnens fokus: Danmarks brud på EU’s miljøregler – især Vandrammedirektivet.

Kommunikationsdirektør Anne Villemoes fra VisitDenmark roser Greenpeace for hurtigt at reagere. Kampagnen fortsætter med annoncer i blandt andet Bruxelles, Stockholm og Warszawa, hvor satire og kritik smelter sammen i formidlingen af Danmarks miljøudfordringer.

Læs hele historien på Turistmonitor

Jeppe Møller-Herskind bliver ny administrerende direktør i HORESTA

HORESTA har forfremmet Jeppe Møller-Herskind til administrerende direktør. Som vicedirektør har han gennem de seneste år været en central del af organisationens medlemsvækst og kommercielle udvikling. Han har desuden været branchens synlige stemme i medierne på mange af de politiske dagsordener. Samtidig med udnævnelsen udvides HORESTAs direktion med juridisk direktør Karina Lindewald.

Log ind