Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

De 20 restauranter under Vivaldi Gruppen, der har eksisteret i 25 år, har samlet tabt over 46 mio. kr. siden 2019, senest med et underskud på 10,4 mio. kr. for regnskabsåret 2023/24.

Adm. direktør Mustafa Deliktas kalder året ”absolut utilfredsstillende.” Nedskrivninger, coronagæld og faldende bruttofortjeneste har præget regnskabet, og bruttofortjenesten er nu 127,6 mio. kr. mod 137,8 mio. kr. året før.

For at vende udviklingen har ledelsen iværksat organisatoriske ændringer med fokus på kundeservice og medarbejderkompetencer.

På trods af de svære år er der fortsat tillid til konceptet, som favner bredt og henvender sig til et fast publikum i provinsen. Ledelsen forventer et positivt driftsresultat i 2024/25 og arbejder på at genskabe væksten efter flere udfordrende år.

Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)

Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder

Vingsted Hotel & Konferencecenter har opnået Det Økologiske Spisemærke i bronze og er nu blandt leverandørerne i statens indkøbsaftale. Det skal sikre flere gæster i lavsæsonen og styrke stedets grønne profil.

Joe & The Juice er tilbage i plus

Juicekæden har vendt underskud til overskud og oplever rekordomsætning. Ny kapital og ambitiøs vækststrategi skal sikre ekspansion på kernemarkeder og nye regioner.

Log ind