Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hooked startede som et prisvenligt alternativ til de klassiske fiskerestauranter, men markedet har ændret sig. I dag møder kæden konkurrence fra endnu billigere koncepter som Bouillon. Hookeds direktør, Kasper Bundgård Christensen, ser dog stadig styrken i virksomhedens niche: uformel servering af fisk og skaldyr med høj kvalitet.

Efter åbningen i 2016 voksede kæden hurtigt med syv restauranter og tre madboder i København, men et mislykket forsøg på ekspansion til Sverige under pandemien blev dyrt. Siden har Hooked fokuseret på det lokale marked, hvor 2024 og 2025 har budt på sorte tal. Direktøren forventer i 2026 at udvide med en burgerbar og en britisk pub. Selvom prispresset er stort, tror han på, at et godt produkt og et klart koncept kan sikre fremtidig vækst.

Læs hele historien på FødevareWatch

Log ind