Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når de danske hoteller i efterårsferien slår dørene op for kunderne, sker det stadig oftere, at en firbenet gæst er med. Det forklarer Nadeem Wasi, medlemschef HORESTA, i et indslag til DR P4 Nordjylland.
”Man forsøger at tiltrække særlige kundegrupper, netop så der er en forskel, og alle steder ikke bare minder om hinanden. I den forbindelse er der en række af vores medlemmer som også har mulighederne for at kunne byde gæster med hunde inden for”, siger Nadeem Wasi.
Netop det, at også hunde må komme med inden for vinder frem på steder, hvor der er mange turister.
”Særligt ude på vestkysten og på øerne oplever vi, at der er flere steder, der efterhånden gerne vil byde de firbenede gæster velkomne”, siger Nadeem Wasi.
”I takt med at konkurrencen bliver større, vil man gerne kunne give særlige oplevelser. Det kan så enten være i form af et sted, der er åbent for gæster med hunde, eller et sted, hvor man ankommer på mountain bike. Her tilgodeser man et særligt publikum og markedsfører sig overfor dem”, siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Endelig politisk fokus på korttidsudlejning
07-10-2025
-
Morten Dahlin vil målrette de sidste turismemillioner
07-10-2025
-
Ny investering ved Femern-forbindelsen skal tiltrække flere tyske og polske turister
07-10-2025
-
Nyt ejerskab giver Midtjyllands Lufthavn luft under vingerne
07-10-2025
-
EU-klage truer Aarhus Airport med millionkrav
07-10-2025
-
Ny direktør i spidsen for Scandic Sluseholmen
07-10-2025
-
Aarhus skrotter spektakulær turistattraktion til op mod 350 mio. kr. – men private kan løfte opgaven
07-10-2025
-
Airbnb vokser markant – HORESTA kræver strammere regler
07-10-2025
-
HORESTA kræver samkøring af data for at forebygge ulovlig udlejning
07-10-2025
-
Langeland i storstilet vokseværd med sommerhuse
07-10-2025