Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er brug for et større livtag med den lille burgerkæde Grillen Burgerbar. I selskabet bag kæden, Grillen Group, viser det nye årsregnskab et stort minus på 12,3 millioner kroner for 2022/23 efter et underskud på 2,5 millioner kroner året før. Det skriver Fødevarewatch.dk
Det har sendt egenkapitalen i minus med otte millioner kroner og nødvendiggjort en ny plan for kæden.
”Efter balancedagen er der igangsat en gennemgribende omstruktureringsplan og ny strategi henblik på at afvikle enkelte urentable restauranter. Den nye strategi skal skabe et bedre fundament for udvikling af de tilbageværende restauranter,” skriver ledelsen i beretningen, hvor man betegner resultatet som værende utilfredsstillende.
I regnskabet understreges udfordringerne med, at planerne afhænger af, at selskabet får opretholdt og forbedret aftaler med ”udlejere, leverandører mv.”, for at den nye strategi kan nå i mål, og der kan skabes en sund forretning.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025