Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når et konferencecenter som IDA Conference udvider kataloget for events, viser det en generelt voksende tendens i hotel- og restaurationsbranchen. Flere og flere udvider nemlig sortimentet af ydelser uden for kerneforretningen, fortæller brancheorganisation HORESTA, der varetager interesser for hotel-, restaurant- og turisterhvervet i Danmark. Det skriver Børsen.dk.

“Vi kan fra vores stol konstatere, at flere og flere virksomheder har et bredere sortiment, som måske ikke går ind i kerneforretningen. Det tror jeg også, vi kommer til at se meget mere af,” siger Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA.

Ifølge Jeppe Møller-Herskind er events uden for kerneforretningen ikke noget nyt i branchen. Især under og efter corona har konferencecentre, forlystelsesparker og hoteller været kreative, når det kommer til rebranding og events.

“Det er en branche, som er blevet rigtig god til at forstå, hvordan man tjener penge. Og ikke bare forstå, hvordan man gør det, men rent faktisk også optimerer indtjeningen,” siger Jeppe Møller-Herskind.

Læs hele historien på borsen.dk

Hotel Insights 2025: Deltag og få tendenser, tal og nye perspektiver

HORESTA inviterer hotelbranchen til anden udgave af Hotel Insights i 2025. Her kan du som deltager få de nyeste markedsdata, tendenser og analyser, der sætter scenen for branchens udvikling. Arrangementerne finder sted i København den 24. november og i Vejle den 8. december.

Small Danish Hotels-formand fylder 60 år

Formand for Small Danish Hotels, Finn Steffensen markerer i denne uge sin 60-års fødselsdag. Han har styret hotelkæden gennem krise og ind i nye samarbejder. Også på Nymindegab Kro har han sat sit aftryk – og overladt roret til næste generation.

Log ind