Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Gæsterne på bryggeriet Åbens bar i Kødbyen har i to år kunnet nyde mad blandt øltankene, hvor forskellige københavnske restauranter skiftevis har fået lov til at lave pop up-restaurant.

Maden fortsætter gæsterne med at kunne få, men nu bliver det i en restaurant under eget navn, som bryggeriet slog dørene op til i lørdags. Det skriver Fødevarewatch.dk.  

”Målet er enkelt: Vi vil overraske gæsterne, og vores yndlingskrydderi er øllet. Vi kommer til at lege med retterne og udfordre forventningerne til, hvordan stedets produktion tænkes ind i spiseoplevelsen. Det bliver en tæt forbundet oplevelse, hvor gæsternes smagsløg vil plejes af lige dele mad og øl,” udtaler de to kokke Thomas Westle Andersen og Kenneth Larsen, som står i spidsen for Åben-restauranten.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login

Madklubbens omsætning faldt

Restaurantkæden Madklubben må notere et markant lavere resultat end ventet – færre nye restauranter og stigende omkostninger presser regnskabet.

Wolt udvider trods underskud

Den danske leveringstjeneste Wolt tabte penge i 2024 trods vækst, men fremtiden byder på ekspansion og nye partnerskaber.

Log ind