Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

”Der er stor konkurrence om de internationale turister.”

Det slog destinationsdirektør i Destination Trekantområdet Martin Perregaard-Bitsch fast på destinationens årlige turismekonference. Det skriver Turistmonitor.

Siden 2019 er destinationen, der tæller kommunerne Billund, Kolding, Vejle og Fredericia vækstet med 19,2 procent i antallet af internationale gæster, hvilket ifølge destinationen er den højeste vækst i Danmark.

For at få fat på de internationale gæster skal der smides nogle penge efter markedsføring, og i Destination Trekantområdet lyder markedsføringsbudgettet for 2024 på 25 millioner kroner, hvoraf alle pengene er målrettet internationale gæster.

Læs hele historien på turistmonitor.dk

11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme

Regeringen tager første skridt i ny satsning på kulturturisme med konkrete anbefalinger og millionbevilling fra turismereserven. Fokus er på helårsturisme, samarbejde og international markedsføring.

Log ind