Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

”Der er stor konkurrence om de internationale turister.”

Det slog destinationsdirektør i Destination Trekantområdet Martin Perregaard-Bitsch fast på destinationens årlige turismekonference. Det skriver Turistmonitor.

Siden 2019 er destinationen, der tæller kommunerne Billund, Kolding, Vejle og Fredericia vækstet med 19,2 procent i antallet af internationale gæster, hvilket ifølge destinationen er den højeste vækst i Danmark.

For at få fat på de internationale gæster skal der smides nogle penge efter markedsføring, og i Destination Trekantområdet lyder markedsføringsbudgettet for 2024 på 25 millioner kroner, hvoraf alle pengene er målrettet internationale gæster.

Læs hele historien på turistmonitor.dk

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind