Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det var et brud med 20 års tradition for faste, lave priser på en flad 10’er, da McDonald’s sidste år hævede prisen på en cheeseburger til først 12 kroner og senere 13 kroner Det skriver Fødevarewatch.dk.

Nu er prisen endnu engang blevet sat op – specifikt til 15 kroner i maj 2023. Prisen er således steget med 50 procent på blot to år.

”Vi har desværre set voldsomme prisstigninger på hvede og oksekød de seneste år. Derfor har vi flere gange anbefalet de danske franchisetagere at hæve prisen på vores produkter – blandt andet cheeseburgeren,” skriver McDonald’s Danmarks kommunikationschef, Mads Jensen.

Han kan ikke afvise, at prisen fremover vil stige yderligere, eller sige noget om, hvorvidt prisstigningerne er et endegyldigt farvel til de faste, lave priser.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk

Madklubbens omsætning faldt

Restaurantkæden Madklubben må notere et markant lavere resultat end ventet – færre nye restauranter og stigende omkostninger presser regnskabet.

Wolt udvider trods underskud

Den danske leveringstjeneste Wolt tabte penge i 2024 trods vækst, men fremtiden byder på ekspansion og nye partnerskaber.

Log ind