Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det var et brud med 20 års tradition for faste, lave priser på en flad 10’er, da McDonald’s sidste år hævede prisen på en cheeseburger til først 12 kroner og senere 13 kroner Det skriver Fødevarewatch.dk.
Nu er prisen endnu engang blevet sat op – specifikt til 15 kroner i maj 2023. Prisen er således steget med 50 procent på blot to år.
”Vi har desværre set voldsomme prisstigninger på hvede og oksekød de seneste år. Derfor har vi flere gange anbefalet de danske franchisetagere at hæve prisen på vores produkter – blandt andet cheeseburgeren,” skriver McDonald’s Danmarks kommunikationschef, Mads Jensen.
Han kan ikke afvise, at prisen fremover vil stige yderligere, eller sige noget om, hvorvidt prisstigningerne er et endegyldigt farvel til de faste, lave priser.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Rekord i Københavns Lufthavn trods global uro
28-08-2025
-
Minister giver millionløft til Michelin-markedsføring
28-08-2025
-
Halvårsregnskab: Færre gæster og investeringer giver underskud i Tivoli
28-08-2025
-
Ny direktør skal sætte retning for turismen i Nordjylland
28-08-2025
-
Momsdebat blusser også op i nabolande
28-08-2025
-
Konkurrencemyndighed griber ind i Ubers fusion med Dantaxi
28-08-2025
-
HORESTA-formand får bestyrelsespost i Pensiondanmark
28-08-2025
-
Kæmpe film- og hotelbyggeri på vej i København
28-08-2025
-
Ny i HORESTA: Nyt liv til tidligere fagforeningshotel på Stevns
28-08-2025