Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Oplevelsesparken Naturkraft til 300 millioner kroner i Ringkøbing blev slået stort op, da portene åbnede i 2020. Alt for stort skulle det vise sig. Ambitionen var, at der årligt skulle 280.000 gæster forbi parken, og det har på ingen måde vist sig realistisk. Det skriver Turistmonitor.dk.
De første par år, som godt nok var præget af corona, kom kun godt 40.000 publikummer forbi, og det kniber fortsat med at trække gæster til turistattraktionen, der er finansieret af kommunale midler og fonde.
Sidste år havde ledelsen nedjusteret besøgstallet til 50.000 gæster, men året endte med 45.000 besøgende, fordi Naturkraft måtte vinterlukke fra november-februar grundet stigende energipriser.
Naturkraft har siden åbningen været i massive problemer grundet manglende besøgende, der i februar sidste år ledte til et markant ledelsesskift, hvor man overdrog ledelsen og ansvaret for driften til Ringkøbing Fjord Museer.
Det er imidlertid ikke kun besøgstallene, der kan afgøre Naturkrafts skæbne. I kulissen verserer en forsikringssag, hvor Naturkraft blandt andet på grund af en række sætningsskader har nedlagt påstand om udbetaling af en forsikringsdækning på 20 millioner kroner.
Hvis sagen tabes, er der en risiko for, at parken må lukke, lyder det fra direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tommy Ahlers blander sig i debat om Airbnb
17-10-2025
-
HORESTA: Fjern aldersgrænsen for SVU – unges udvikling må ikke bremses
17-10-2025
-
Sunset Boulevard hædres som Succesvirksomhed 2025
17-10-2025
-
Tidligere Noma-kok åbner ny restaurant i Helsingborg
17-10-2025
-
Hotel Hesselet satser på gastronomi og langsom luksus
17-10-2025
-
Noma udvider med permanent butik og kaffebar i København
17-10-2025
-
Karrebæksminde får luksusresort med fokus på erhverv og velvære
17-10-2025
-
Markant hoteludvidelse i Aalborg sendt i høring
17-10-2025