Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
101 af McDonald’s restauranter har kaffekonceptet McCafé i sine butikker. Fem mangler, men de er på vej, og så er kæden færdig med sin næststørste investering i nyere tid, skriver Børsen.
Danmark er det eneste land i verden, hvor der er en kaffebod i næsten alle McDonald’s restauranter, og investeringen har kostet kæden mere end 150 mio. kr.
“Vi kunne se for tre år siden, at to-go kaffe var vokset meget på kort tid, og det var oplagt at kigge på muligheden for at tilbyde det, fordi mange tager en kaffe, efter de har spist,” siger Mads Friis, der er direktør for selskabet Food Folk Danmark, som ejer rettighederne til McDonald’s salg i landet.
Konkurrenter ser dog ikke en effekt på deres eget kaffesalg efter fastfoodkædens tiltag, lyder det fra Espresso House og Starbucks.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Forbes guider amerikanske turister mod Nordsjælland
17-05-2025
-
Tysk momsændring presser dansk turisme og restauration
17-05-2025
-
Hotelhandel til omkring 500 mio. kr. i hjertet af København på vej
17-05-2025
-
Vestkysten opruster markedsføring mod hollandske turister
17-05-2025
-
Arthur Hotels fastholder stærkt millionoverskud i 2024
17-05-2025
-
Københavns Lufthavn åbner hurtigere sikkerhedstjek
17-05-2025