Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
101 af McDonald’s restauranter har kaffekonceptet McCafé i sine butikker. Fem mangler, men de er på vej, og så er kæden færdig med sin næststørste investering i nyere tid, skriver Børsen.
Danmark er det eneste land i verden, hvor der er en kaffebod i næsten alle McDonald’s restauranter, og investeringen har kostet kæden mere end 150 mio. kr.
“Vi kunne se for tre år siden, at to-go kaffe var vokset meget på kort tid, og det var oplagt at kigge på muligheden for at tilbyde det, fordi mange tager en kaffe, efter de har spist,” siger Mads Friis, der er direktør for selskabet Food Folk Danmark, som ejer rettighederne til McDonald’s salg i landet.
Konkurrenter ser dog ikke en effekt på deres eget kaffesalg efter fastfoodkædens tiltag, lyder det fra Espresso House og Starbucks.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Farvel til Jensens Bøfhus: Alle restauranter overtages af Bone's
08-11-2025
-
Bone’s vokser til 39 restauranter efter opkøb af Jensens Bøfhus
08-11-2025
-
Regeringen i nyt initiativ: Vil tvinge Airbnb til at dele data med myndigheder
08-11-2025
-
CNN fremhæver Tivoli som global julefavorit
08-11-2025
-
HORESTA debatindlæg: Turismepulje skal skabe resultater – ikke skrivebordsprojekter
08-11-2025
-
København vil indføre boligpatrulje mod ulovlig korttidsudlejning
08-11-2025
-
Nyborg Strand vil løfte næste generation med nyt elevinitiativ
08-11-2025
-
Norrlyst koncernen vil digitalisere branchen med prisdifferentiering og AI
08-11-2025