Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
101 af McDonald’s restauranter har kaffekonceptet McCafé i sine butikker. Fem mangler, men de er på vej, og så er kæden færdig med sin næststørste investering i nyere tid, skriver Børsen.
Danmark er det eneste land i verden, hvor der er en kaffebod i næsten alle McDonald’s restauranter, og investeringen har kostet kæden mere end 150 mio. kr.
“Vi kunne se for tre år siden, at to-go kaffe var vokset meget på kort tid, og det var oplagt at kigge på muligheden for at tilbyde det, fordi mange tager en kaffe, efter de har spist,” siger Mads Friis, der er direktør for selskabet Food Folk Danmark, som ejer rettighederne til McDonald’s salg i landet.
Konkurrenter ser dog ikke en effekt på deres eget kaffesalg efter fastfoodkædens tiltag, lyder det fra Espresso House og Starbucks.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025