Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der har som i andre dele af restaurationsbranchen været tryk på køkkenerne i Sovino Brands, siden pandemien for alvor slap grebet om Danmark. Det skriver Børsen.dk.

Strømmen af gæster på restauranterne har generelt været massiv, flere af de større danske restaurantkæder har udvidet, og end ikke en snigende recessionsfrygt, tårnhøj inflation og stigende energiregninger kunne i 2022 holde bordbestillingerne nede.

Siden ankomsten af corona i 2020 har Sovino Brands åbnet otte nye restauranter både i form af opkøb og nylanceringer, hvor de seneste er åbnet i netop disse uger. Derudover er bestyrelsen blevet styrket.

Ifølge strategien skal Sovino Brands vokse fra de i dag 19 restauranter til ca. 25 spisesteder i løbet af de næste godt to år. Men på trods af ambitionerne skal efteråret lige ses an. Ifølge direktør, Torben Olsen, skal Sovino Brands om på den anden side af nytår, før kæden foretager opkøb eller åbner nye restauranter.

Læs hele historien på borsen.dk – kræver login

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind