Det nye kropas, KongeKroneKroerne sætter fokus på den danske kulturarv og fortæller om kroernes historie samt giver inspiration til at besøge de 23 kongekronekroer.

Med kropasset kan gæsterne også samle på kongekroner med kroernes navne. Hver kro har et messingmærke med en kongekrone og kroens navn, og ved besøg på kroen gnider gæster dette over i deres kropas. På den måde kan de konkurrere med deres familier og venner om, hvem der har besøgt flest kongekronekroer. Kropasset kan købes for 20 kr.

Kropasset, der i første omgange er trykt i 40.000 eksemplarer, skaber stor synergi mellem de kongeligt privilegeret kroer - kongekronekroerne, hvor krogæsterne kan få de gode historiske og autentiske oplevelser med historiens vingesus i det skønne Danmark.

 Kropasset er udviklet af turismekonsulent og ø-turismeambassadør Britta Leth, der i 2016 udviklede ø-passet. Ø-passet er nu trykt i ca. 375.000 eksemplarer og en stor succes, der markedsfører de danske øer. Britta Leth er stolt af, at kongekronekroerne har ønsket at igangsætte det nye initiativ - kropas, og at 23 kroer har valgt at være med, og dermed formidler den danske kulturarv.       

Blog: Nu åbner Tour-udstillingsvinduet endelig

Nu skal vi sikre, at dansk turisme fremstår så appellerende som overhovedet muligt, for i denne weekend vil kameraerne blive tændt, og linserne panorere henover alle de fantastiske ting, som Danmark har at byde på, skriver HORESTAs adm. direktør, Jannick Nytoft.

"Touren giver et nyt kapitel til fortællingen om Danmark"

Om Tour de France i sig selv tiltrækker hovedparten af turisterne som fluepapir, eller om mange alligevel havde tastet Københavns koordinater ind på gps'en i begyndelsen af juli, er svært at skille ad, mener chef for turisme og oplevelsesøkonomi i hotellernes og restauranternes brancheorganisation HORESTA, Annette Hyldebrandt, som glæder sig til weekendens store begivenhed. Det skriver Berlingske.

Historisk stor indsats skal styrke innovationen i dansk turisme

Regeringen lancerede i fredags en ny national strategi for bæredygtig vækst i dansk turisme udarbejdet i samarbejde med erhvervet. Med lancering af strategien skydes også en ny, stor national iværksætterindsats Hub for Innovation in Tourism i gang med en toårig finansiering på 26,6 millioner kroner.

Log ind