Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Flere af de restauratører, som Politiken har talt med, mener, at branchen indimellem bliver fremstillet værre, end den er. Kokken Kamilla Seidler fortæller blandt andet:

”Der er mange problemer, og det kan godt blive lidt mudret, når man taler om det. Derfor er det vigtigt at skille det ad. Én ting er sexisme og overgreb, som skal politianmeldes. Noget andet er dårlig ledelse. Der er også udefrakommende gæsteadfærd over for front of house-personale. Og så er der bare et gammelt hierarkisk system bestående af hvide hanelefanter, som skal ned med nakken. Normalt går jeg ikke ind for storvildtjagt, men lige nu virker det som en meget god idé.”

Læs hele historien her.

Advarsel ved ubehageligt sprogbrug på arbejdspladsen

Et godt arbejdsmiljø forudsætter respektfuld kommunikation. Men hvad gør man som arbejdsgiver, hvis en medarbejder taler nedladende, bruger skældsord eller på anden måde bidrager til en ubehagelig omgangstone?

Restaurant giver gæster ansvar for god opførsel

På Restaurant Omar i København skal én gæst pr. bord som noget nyt være bordkaptajn med ansvar for god stemning og respektfuld adfærd. Tiltaget er indført for at beskytte personalet mod grænseoverskridende gæster.

Log ind