Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Til trods for en pandemi og en nedlukning af restaurationsbranchen med konstant skiftende bagkant, skruer specialølskoncernen Mikkeller nu op for antallet af restauranter. Over weekenden slog den danske specialølskoncern – i overført betydning – dørene op for én af i alt tre nye restauranter i med det japanske streetfood- og ramenkoncept, Ramen to Bíiru, skriver FødevareWatch.dk.

Særligt takeaway-mulighederne i streetfood-kæden er ifølge adm. direktør i Mikkeller, Kenneth Madsen, en af grundene til, at det netop er ramen, der bliver omdrejningspunktet for de nye åbninger.

"Det er et koncept, som vi har set klare sig rigtig godt historisk – også før corona. Så det er gangbart, og vi har en vurdering af, at i et usikkert marked vil vi gerne lave et koncept, som også var stærkt på takeaway," siger Kenneth Madsen til FødevareWatch.

Læs hele historien her.

Få indblik i fremtidens restaurantdrift til eventet Digital Day

Den 7. oktober afholdes brancheeventet Digital Day i København. Her sættes der fokus på ny teknologi og digitalisering i restaurationsbranchen på en dag fyldt med inspirerende oplæg og paneldebatter. Deltagelse er gratis, men der er begrænsede pladser, så tilmeld dig nu.

Log ind