Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
3.500 menuer til mortensaften i ordrebogen giver travlhed i catering-køkkenet hos Meyers. Virksomheden har ellers været stærkt udfordret af coronaens indtog på netop catering-området. Da Covid-19 første gang lukkede landet ned i marts, mistede Meyers således 95 pct. af sin catering-omsætning fra den ene dag til den anden i takt med, at bryllupper, fødselsdage og firmafester blev aflyst.
”Sidste år solgte vi i omegnen af 1.300 kuverter i forbindelse med mortensaften, og at måtte melde udsolgt med 3.500 portioner i år tager vi som et tydeligt tegn på, at ønsket om at samles om de traditionsrige måltider på ingen måde er formindsket - snarere tværtimod,” siger direktør i Meyers Køkken, Carl Johan Paulsen, og uddyber:
”Vi ser, at mange bestiller mad til levering hos venner og familiemedlemmer. Det kan f.eks. være til de ældre i familien, som det ikke er muligt at ses med fysisk i denne tid. På den måde bliver måltidet og traditionerne omkring maden brugt som et bindeled og en kærlig tanke til hinanden i en svær tid.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025