Som et element i organiseringen af det nye turismefremmesystem skal den kommunale turismefremmeindsats sammenlægges i 15-25 tværkommunale destinationsselskaber, skriver TravelNews.dk.

Ifølge Søren Asp Mikkelsen, sekretariatsleder i sekretariatet for Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse vil det øge dansk turismes konkurrenceevne markant:

”Forudsætningen for, at vi kan klare os i den internationale konkurrence om danske og udenlandske turister er, at vi har stærke destinationer, hvor turisterne oplever et sammenhængende turistprodukt og får kvalitetsoplevelser med høj værdi for pengene. Den nye organisering med tværkommunale destinationsselskaber skal blandt andet sikre, at vi får færre, men større, organisationer, så destinationsselskaberne står bedre rustet og får kritisk masse til at løfte opgaven med at udvikle stærke og attraktive destinationer i Danmark,” siger han i en pressemeddelelse fra Visit Aalborg.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne