Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For de danske fans er der udsigt til en historisk fest. Allerede da de første billetter til fodboldkampene i Parken under EM 2020 blev sat til salg, blev billetterne ”overvejende købt af danske tilskuere”, lyder det fra arrangøren bag de fire kampe i København, ifølge Jyllands-Posten.
På ét punkt ville det dog have været bedre, hvis et andet hold havde nappet Danmarks plads. Den danske EM-deltagelse vil få den turismeøkonomiske omsætning til at falde med 150 mio. kr., viser en beregning fra Wonderful Copenhagen.
Uden Danmark som EM-deltager ville kampene i København have genereret 402 mio. kr. i turismeomsætning, ifølge Wonderful Copenhagens estimat. Med udsigt til to danske hjemmekampe under EM 2020 vil det tal falde til 252 mio. kr. og kan blive endnu lavere, hvis Danmark bliver tildelt hjemmebanen i den sidste gruppekamp mod Rusland.
Wonderful Copenhagen oplyser, at beregningerne ikke tager højde for de turister, som tager til København under EM uden at gå på stadion.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025