Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mere end halvdelen af 18-65 årige foretager deres feriebeslutninger på baggrund af Instagram-opslag. Det viser en ny undersøgelse, skriver TravelWeekly.co.uk.
Næsten hver tredje svarede, at de bookede deres ferie ud fra, hvad der ville gøre sig godt på deres Instagram-profil.
Det er EasyJet, der har lavet undersøgelsen blandt 2.000 rejsende.
Instagram har blandt andet fået æren for, at nye turistemål har vundet frem. I 2009 var der for eksempel færre end 1.000, der tog den lange gåtur op til toppen af klippeformationen Trolltunga. I januar var seværdigheden dog tagget på flere end 100.000 billeder på Instagram.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Danskernes julevaner er i bevægelse
28-12-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Hotelstop i Indre By i København er kortsigtet og skadeligt
28-12-2025
-
Anders Holch Povlsen overtager ikonisk Aarhus-hotel
28-12-2025
-
Brandramt hotel melder ud: Genåbner i 2026
28-12-2025
-
Hotel dropper den klassiske julegave til medarbejderne
28-12-2025
-
Stort hotel i Korsør solgt efter to år på markedet
28-12-2025
-
Hotelbranchen klarer sig godt trods stigende omkostninger
28-12-2025
-
Airbnb under pres: Danskerne er delt i synet på udlejning
28-12-2025