Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Før i tiden var det at gå ud at spise ofte forbundet med at iklæde sig pænt tøj, sætte sig til et bord med hvid dug og blomster og forvente at sidde der i længere tid. Og for den almindelige dansker var det ikke noget, der skete ofte. I dag går vi ud at spise morgen, middag og aften. Nogle gange på dyrere restauranter, hvor man bruger lang tid på oplevelsen, skriver Randers Amtsavis.
”Før i tiden var det forbundet med luksus at gå ud at spise, men nu er det blevet en del af det daglige forbrugsmønster for mange flere”, siger Jonas Kjær, der er cheføkonom hos HORESTA.
Han tilføjer, at der er kommet et meget større udbud og flere valgmuligheder. Der er noget, der tiltaler mennesker i alle livssituationer. Mens antallet af de traditionelle restauranter og cafeer vokser, er der ikke så meget vækst i fastfood-restauranter og restaurationer i nattelivet, uddyber han.
I HORESTAs seneste undersøgelse af vores udespisevaner lyder det, at vi i gennemsnit køber mad og drikke ude 1,6 gange om ugen. Det dækker alt fra en kop to-go kaffe til besøg på gourmetrestaurant.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024