Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskerne er vilde med økologi, og efterspørgslen efter økologiske mejeriprodukter mærkes også i danske kantiner og storkøkkener samt hos Arla Pro, der blandt andet leverer økologiske mejeriprodukter til storkøkkener. Det underbygges af tal fra Danmarks Statistik, som viser, at de danske storkøkkener indkøber mere økologi end nogensinde før.
Salget af økologiske mejeriprodukter til storkøkkener er ifølge Danmarks Statistik steget fra 398 mio. kr. i 2013 til 726 mio. kr. i 2018, og det er dermed steget med hele 82 procent over de sidste fem år. Det glæder Jesper Vanghøj, Head of Marketing i Arla Pro.
”Vi kan mærke hos vores kunder, at økologi er mere populært end nogensinde før. Den tendens forventer vi vil fortsætte de næste år, og netop derfor prioriterer vi at have et bredt udvalg af økologiske alternativer. Det er nemlig et vigtigt fokus for os at hjælpe storkøkkenerne til at bruge mere økologi,” siger Jesper Vanghøj.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Danskernes julevaner er i bevægelse
28-12-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Hotelstop i Indre By i København er kortsigtet og skadeligt
28-12-2025
-
Anders Holch Povlsen overtager ikonisk Aarhus-hotel
28-12-2025
-
Brandramt hotel melder ud: Genåbner i 2026
28-12-2025
-
Hotel dropper den klassiske julegave til medarbejderne
28-12-2025
-
Stort hotel i Korsør solgt efter to år på markedet
28-12-2025
-
Hotelbranchen klarer sig godt trods stigende omkostninger
28-12-2025
-
Airbnb under pres: Danskerne er delt i synet på udlejning
28-12-2025