At slutte en ferie eller en god restauranttur af med at stå og vente op til halvanden time på en taxa, er bare en ’øv-oplevelse’. Det fortæller direktør for Viking Hotel i Sæby, Brian Fabricius, til Ritzau.

Han har et problem, som han langtfra står alene med - hans hotel har ofte svært ved at få fat i en taxa til gæsterne.

”Gæsterne kommer til os og spørger, om vi ikke er søde at ringe efter en taxa til dem. Så må vi nogle gange svare, at der lige går halvanden time”, siger Brian Fabricius.

”Jeg lever af, at folk har en god oplevelse, hele vejen fra de træder ind ad døren, til de er hjemme igen. Så det er bare et træls sidste indtryk at give”.

Omkring syv ud af 10 hoteller og restauranter oplever det som et problem, når de forsøger at skaffe en taxa til deres gæster. Det viser en rundspørge blandt 213 hoteller og restauranter foretaget af HORESTA, hovedorganisationen for hotel-, restaurant- og turisterhvervet.

Det er alt for meget, mener politisk direktør for HORESTA, Kirsten Munch Andersen. Hør Kirsten Munch fra HORESTA uddybe udfordringerne i DR P4 København her (efter 1:10).

SENESTE NYHEDSBREV

BRANCHENYHEDER

PRESSEKLIP

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne