At slutte en ferie eller en god restauranttur af med at stå og vente op til halvanden time på en taxa, er bare en ’øv-oplevelse’. Det fortæller direktør for Viking Hotel i Sæby, Brian Fabricius, til Ritzau.

Han har et problem, som han langtfra står alene med - hans hotel har ofte svært ved at få fat i en taxa til gæsterne.

”Gæsterne kommer til os og spørger, om vi ikke er søde at ringe efter en taxa til dem. Så må vi nogle gange svare, at der lige går halvanden time”, siger Brian Fabricius.

Det er alt for meget, mener politisk direktør for HORESTA, Kirsten Munch Andersen. Hør Kirsten Munch fra HORESTA uddybe udfordringerne i DR P4 København her (efter 1:10).

Her er branchens gazeller

En gazelle er en virksomhed, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne