Tidligere var Esbjerg en travl fiskerby, men nu er byen også karakteriseret ved at huse store virksomheder i offshore- og teknologierhvervene. I det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin kan du læse om udviklingen i byens hotelmarked.

Peter Petersen har været i hotelerhvervet i snart 40 år, og i dag ejer han 40 pct. af Hjerting Badehotel, Hotel Britannia i Esbjerg og Hotel Arnbjerg i Varde. På Hotel Britannia ønsker han nu, at oplevelsen bliver mere gæstefokuseret.

Det skal ske blandt andet hjælpes på vej af en ny lounge, åbent morgenmadskøkken, et fitnesscenter og en mere hyggelig stemning i hotellet.

Han mener, at Esbjerg er blevet en bedre hotelby de senere år. Dog har byen sine begrænsninger, fortæller han i Visitor.

Læs hele historien i det nye Visitor.

Magasinet går også tæt på vinderne af Årets Kok og Årets Tjener samt det buldrende convinience-marked, hvor også restauranter kæmper med om markedsandele. Og så kan du få indblik i, hvordan virksomheder arbejder med en global tiltrækning af gæster kombineret med en lokal oplevelse.

Som altid er Visitor også proppet med branchenyheder og rådgivning til erhvervets virksomheder.

Core Hospitality går ind i Esbjerg med Marriott Bonvoy

Element by Westin, en del af Marriott Bonvoys portefølje af ekstraordinære varemærker, gør sin debut i Danmark med sin første åbning i Esbjerg. Core Hospitality har bekræftet, at hotellet A Place To bliver rebrandet til Element by Westin Esbjerg i begyndelsen af 2025.

Operatør holder tæt om nyt hotel i Esbjerg

Efter fusionen mellem Zleep og Core Hospitality har operatøren gjort sit indtog i Esbjerg. Selvom man ikke vil afsløre meget, spekuleres der i, at det drejer sig om et Marriott-brand, der særligt henvender sig til et ungt publikum.

Log ind