Tidligere var Esbjerg en travl fiskerby, men nu er byen også karakteriseret ved at huse store virksomheder i offshore- og teknologierhvervene. I det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin kan du læse om udviklingen i byens hotelmarked.

Peter Petersen har været i hotelerhvervet i snart 40 år, og i dag ejer han 40 pct. af Hjerting Badehotel, Hotel Britannia i Esbjerg og Hotel Arnbjerg i Varde. På Hotel Britannia ønsker han nu, at oplevelsen bliver mere gæstefokuseret.

Det skal ske blandt andet hjælpes på vej af en ny lounge, åbent morgenmadskøkken, et fitnesscenter og en mere hyggelig stemning i hotellet.

Han mener, at Esbjerg er blevet en bedre hotelby de senere år. Dog har byen sine begrænsninger, fortæller han i Visitor.

Læs hele historien i det nye Visitor.

Magasinet går også tæt på vinderne af Årets Kok og Årets Tjener samt det buldrende convinience-marked, hvor også restauranter kæmper med om markedsandele. Og så kan du få indblik i, hvordan virksomheder arbejder med en global tiltrækning af gæster kombineret med en lokal oplevelse.

Som altid er Visitor også proppet med branchenyheder og rådgivning til erhvervets virksomheder.

Guide: Sådan dokumenterer du økologi i din virksomhed

Flere og flere kunder efterspørger økologi, når måltidet skal bestilles. Det gælder i alt fra restauranten og caféen til konferencecentreret og i morgenmadsbuffeten på hotellet. Og virksomhederne kan nemt reklamere med det, så længe de holder økoregnskab, lyder det fra HORESTAs fødevarechef Tine Skriver i det nye Visitor-magasin.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne