Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Joe & The Juice har åbnet sin første butik på det afrikanske kontinent. Butikken ligger i Rabat, Marokkos hovedstad, og er samtidig nummer 100, der drives via franchise.

Ifølge adm. direktør Thomas Nørøxe er partnerskaber med lokale aktører nøglen til ekspansion i regioner som Nordafrika og Mellemøsten. I alt tæller kæden nu 450 butikker – en stigning fra 397 ved årsskiftet – og flere åbninger er planlagt i blandt andet Mexico senere i år.

Sidste år omsatte Joe & The Juice for 2,8 mia. kr., hvilket var ny rekord for kæden, der blev grundlagt i 2002.

Den internationale vækst understøttes af bl.a. investeringsselskabet General Atlantic, som ifølge Bloomberg arbejder mod en børsnotering i 2026. Thomas Nørøxe har tidligere udtalt, at målet er 1000 butikker globalt inden 2028.

Læs hele historien på Børsen

Læs også mere på FødevareWatch

HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News

En ny rapport fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd viser udfordringer med både fysisk og psykisk arbejdsmiljø. Søndag aften satte arbejdsmiljøchef i HORESTA, Vivi Nedergaard Lambert, fokus på det aktuelle billede i hotel- og restaurationsbranchen.

Log ind