Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Joe & The Juice landede i 2024 et overskud på 143,3 mio. kr. efter fire år med samlet underskud på over 1 mia. kr. Kædens mål er at nå 1.000 butikker i 2028 mod de nuværende knap 400.

Nye markeder som Tyrkiet og Mexico åbner i år, mens USA og Mellemøsten styrkes. Selskabet driver 324 egne butikker i Europa og USA samt 73 franchisebutikker primært i Mellemøsten.

Halvdelen af væksten ventes at komme i USA, hvor kæden i dag er mindre udbredt end i Europa. I 2024 steg omsætningen til 2,8 mia. kr., det højeste i selskabets historie. Driftsresultatet landede på 560 mio. kr. Kæden kan endnu ikke selv finansiere væksten, men er tæt på.

Direktør Thomas Nørøxe peger på rekruttering af ledere som den største udfordring, da lokal tilstedeværelse er afgørende for at levere den oplevelse, kæden bygger sin identitet på. Et stærkt lokalt setup gør også modellen mindre sårbar over for globale forstyrrelser.

Læs hele historien på FødevareWatch

Stærke talenter klar til EuroSkills i Herning

Når EuroSkills 2025 løber af stablen i Herning i næste uge, er hotel- og restaurationsbranchen flot repræsenteret. Blandt deltagerne er Ida Bekker Poulsen, som torsdag morgen gæstede Go’ Morgen Danmark på TV 2.

Norrlyst-koncernen indtager scenen til HORESTA Årsdag 2025

Når HORESTA den 30. oktober samler branchen i Øksnehallen til HORESTA Årsdag 2025, er restauratør og stifter af Norrlyst-koncernen, Bjarke Just Nielsen, blandt oplægsholderne. Han vil fortælle om, hvordan Norrlyst på få år har skabt en solid forretning ved at gentænke måden at drive restaurant på.

Log ind