Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Madklubben og Arla går sammen om et initiativ, der skal modvirke det faldende niveau af madfærdigheder blandt børn og unge.
Når 42 pct. af de unge ikke kan koge et æg, og mange voksne bruger under 15 minutter på aftensmad, mister samfundet både viden, færdigheder og fællesskab.
Med kampagnen ”Mad giver læring til livet” har Arla sat fokus på problemet, og som en del heraf inviterer Madklubben skoleklasser ind i deres restaurantkøkkener.
Her kan eleverne lære om råvarer og håndværk fra professionelle kokke. Målet er både at styrke de unges nysgerrighed og selvtillid i køkkenet og inspirere flere til at vælge gastronomiske erhvervsuddannelser.
Projektet ses som et vigtigt skridt mod en ny tilgang til madundervisning og dannelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles front: Airbnb skal under politisk lup
09-10-2025
-
Stor afsløring: Netværk af skyggehoteller i København
09-10-2025
-
Dansk burgerkæde rykker ud i verden: Hungry Dane åbner i Schweiz
09-10-2025
-
Ny hoteldirektør og ny køkkenchef til Gram Slot
09-10-2025
-
HORESTA: Politisk indgreb mod Airbnb kan være på vej
09-10-2025
-
Rejse- og turismesektoren har brug for millioner af nye ansatte frem mod 2035
09-10-2025
-
Spanien slår turismerekord trods protester mod overturisme
09-10-2025
-
Små portioner hitter i USA – ikke samme tendens i Danmark
09-10-2025
-
Bygningskrav kan tvinge Comwell-hotel i Lyngby til ændringer
09-10-2025
-
Ny attraktion på Lolland tiltrækker over 100.000 gæster
09-10-2025