Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Madklubben og Arla går sammen om et initiativ, der skal modvirke det faldende niveau af madfærdigheder blandt børn og unge.
Når 42 pct. af de unge ikke kan koge et æg, og mange voksne bruger under 15 minutter på aftensmad, mister samfundet både viden, færdigheder og fællesskab.
Med kampagnen ”Mad giver læring til livet” har Arla sat fokus på problemet, og som en del heraf inviterer Madklubben skoleklasser ind i deres restaurantkøkkener.
Her kan eleverne lære om råvarer og håndværk fra professionelle kokke. Målet er både at styrke de unges nysgerrighed og selvtillid i køkkenet og inspirere flere til at vælge gastronomiske erhvervsuddannelser.
Projektet ses som et vigtigt skridt mod en ny tilgang til madundervisning og dannelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Restauranter ser positivt på resten af 2025
22-08-2025
-
Lynguide: Gode råd om at give advarsler
22-08-2025
-
Jan Fischer går på pension efter 27 år i HORESTA
22-08-2025
PRESSEKLIP
-
Tivoli Friheden lægger ambitiøs plan efter nye ejere
22-08-2025
-
Ny direktør med international erfaring på Ruths Hotel
22-08-2025
-
Dansk hotelmilliardær har ingen planer om at sælge livsværket
22-08-2025
-
Regeringen vil afskaffe afgifter på kaffe og chokolade
22-08-2025
-
Turistdestination indgår partnerskab med stjernerytter
22-08-2025
-
Tidligere USA-ambassadør taler ved HORESTA Årsdag 2025
22-08-2025
-
Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København
22-08-2025
-
Nyt digitalt kort skal fremme økologiske spisesteder
22-08-2025