Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Bornholm mærker turistaktørerne tydeligt, når vejrudsigten lover regn – også selvom vejret ender med at holde tørt.
Ifølge Laura Dalsgaard Madsen, medejer af Nature Park Bornholm, vælger gæster ofte andre aktiviteter, hvis regnvarsler dominerer udsigten.
Hos Brændesgårdshaven har man oplevet, at solrige dage har været ødelagt af regnvarsler, der fik gæster til at blive væk.
Ejer Timmi Nielsen opfordrer derfor meteorologer til at være mere præcise og varsomme i deres meldinger. Også på fastlandet mærker aktører effekten.
Givskud Zoo oplevede et fald i gæstetal efter DMI varslede "meget farligt vejr", selvom det faktiske vejr ikke var voldsomt. Direktør Rasmus Nielsen undrer sig over den anvendte retorik.
I Fårup Sommerland melder direktør Niels Jørgen Jensen om lignende erfaringer – meldingerne alene fik gæster til at blive hjemme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025