Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Bornholm mærker turistaktørerne tydeligt, når vejrudsigten lover regn – også selvom vejret ender med at holde tørt.
Ifølge Laura Dalsgaard Madsen, medejer af Nature Park Bornholm, vælger gæster ofte andre aktiviteter, hvis regnvarsler dominerer udsigten.
Hos Brændesgårdshaven har man oplevet, at solrige dage har været ødelagt af regnvarsler, der fik gæster til at blive væk.
Ejer Timmi Nielsen opfordrer derfor meteorologer til at være mere præcise og varsomme i deres meldinger. Også på fastlandet mærker aktører effekten.
Givskud Zoo oplevede et fald i gæstetal efter DMI varslede "meget farligt vejr", selvom det faktiske vejr ikke var voldsomt. Direktør Rasmus Nielsen undrer sig over den anvendte retorik.
I Fårup Sommerland melder direktør Niels Jørgen Jensen om lignende erfaringer – meldingerne alene fik gæster til at blive hjemme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025