Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Rejselysten blandt europæere er i top i 2025, men motivationen bag ferierne har ændret karakter. Ifølge Mastercard Economics Institutes årlige rapport vælger mange rejsende nu destinationer ud fra ønsket om fordybelse, autenticitet og personlig værdi.
Det kommer til udtryk i stigende interesse for gastronomi, naturbaserede oplevelser og wellness-rejser. Istanbul topper listen over maddestinationer, og efterspørgslen efter outdoor-aktiviteter og unikke oplevelser løfter også interessen for de nordiske lande – herunder Danmark, hvor kyst- og naturturismen står stærkt.
Tendenserne rummer oplagte muligheder for danske aktører i turisme- og oplevelsesbranchen, hvor kvalitet, værtskab og naturnærhed i stigende grad matcher efterspørgslen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025