Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Rejselysten blandt europæere er i top i 2025, men motivationen bag ferierne har ændret karakter. Ifølge Mastercard Economics Institutes årlige rapport vælger mange rejsende nu destinationer ud fra ønsket om fordybelse, autenticitet og personlig værdi.
Det kommer til udtryk i stigende interesse for gastronomi, naturbaserede oplevelser og wellness-rejser. Istanbul topper listen over maddestinationer, og efterspørgslen efter outdoor-aktiviteter og unikke oplevelser løfter også interessen for de nordiske lande – herunder Danmark, hvor kyst- og naturturismen står stærkt.
Tendenserne rummer oplagte muligheder for danske aktører i turisme- og oplevelsesbranchen, hvor kvalitet, værtskab og naturnærhed i stigende grad matcher efterspørgslen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Restauranter ser positivt på resten af 2025
22-08-2025
-
Lynguide: Gode råd om at give advarsler
22-08-2025
-
Jan Fischer går på pension efter 27 år i HORESTA
22-08-2025
PRESSEKLIP
-
Tivoli Friheden lægger ambitiøs plan efter nye ejere
22-08-2025
-
Ny direktør med international erfaring på Ruths Hotel
22-08-2025
-
Dansk hotelmilliardær har ingen planer om at sælge livsværket
22-08-2025
-
Regeringen vil afskaffe afgifter på kaffe og chokolade
22-08-2025
-
Turistdestination indgår partnerskab med stjernerytter
22-08-2025
-
Tidligere USA-ambassadør taler ved HORESTA Årsdag 2025
22-08-2025
-
Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København
22-08-2025
-
Nyt digitalt kort skal fremme økologiske spisesteder
22-08-2025