Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restaurantkæder i København, herunder Norrlyst og Madklubben, oplever markant vækst, selvom gæsterne er blevet mere prisbevidste.

Norrlyst har åbnet fem nye restauranter i 2024, drevet af en efterspørgsel på sociale oplevelser frem for blot måltider, ifølge adm. direktør Bjarke Just Nielsen.

Madklubben, som drives af Anders Aagaard, udvidede med fem nye restauranter i 2023 og forventer at åbne sin 47. restaurant senere i år.

Koncernen havde et overskud på 35 mio. kr. i 2023 og ser fortsat positiv vækst. Samtidig har Cofoco stifter Torben Klitbo lanceret det budgetvenlige Bouillon-koncept, som appellerer til en ny form for restaurantbesøg hele dagen.

Claus Juel-Jensen, adm. direktør for barkoncernen Rekom, bemærker dog, at forbrugerne er blevet mere forsigtige på natklubber og barer.

Læs hele historien på FødevareWatch

Madklubbens omsætning faldt

Restaurantkæden Madklubben må notere et markant lavere resultat end ventet – færre nye restauranter og stigende omkostninger presser regnskabet.

Log ind