Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I begyndelsen af februar kom det frem, at kæden Letz Sushi lukker efter 20 år på det danske marked.
Begrundelsen var simpel: Det lykkedes ikke at lave overskud på salget af nigiri, makiruller og de andre retter, som typisk består af ris og rå fisk flankeret af soja, wasabi og syltet ingefær.
Nu taler flere branchekilder om, at sushimarkedet har nået toppen i Danmark, og at den japanske spise kan sættes i bås med pizza- og burgersteder. Det skriver Børsen.dk
I HORESTA påpeger viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, at der er udsprunget et væld af forskellige sushikoncepter i Danmark som et resultat af stigende efterspørgsel på at få sushi på flere forskellige måder.
“Vi kan se i vores egen medlemssammensætning, at sushikoncepterne er vokset i antal intenst i løbet af 20 år. Det er samtidig sket generelt på hele den gastronomiske scene, at markedet er blevet mere differentieret – her kan jeg f.eks. fremhæve antallet af forskellige burgerkoncepter. Der er mange flere kulinariske nicher, som konstant vokser og udvikler sig,” siger Jeppe Møller-Herskind.
Læs hele historien på borsen.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025