Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hotel Simested Kro i Himmerland genåbnede sidste år på bagkant af en konkurs og satte kæmpe-wienerschnitzelspisning på programmet i bestræbelserne på at skabe opmærksomhed omkring restauranten i den lille himmerlandske by med godt 200 indbyggere. Det skriver Nordjyske

Viceadministrerende direktør i Horesta, Jeppe Møller- Herskind, anerkender, at der skal tænkes utraditionelt for at tiltrække gæster - ikke mindst på mindre kroer i landdistrikterne.

Han fortæller, at brancheforeningen for nylig spillede ud med en række initiativer i forbindelse med et nyt landdistriktsudspil fra regeringen.

”Det gør vi i bestræbelserne på blandt andet også at hjælpe små kroer, der i den grad har en eksistensberettigelse, også fordi de fungerer som det lokale samlingssted og er omdrejningspunkt for det sociale liv i landsbyerne og har i forbindelse med landdistriktsudspillet f.eks. budt ind med bedre adgang til lånekapital, lempelse af planloven samt mulighed for at få elbilen ladet op,” siger Jeppe Møller-Herskind.

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

HORESTA: Sommeren gav stærk højsæson

Turismeåret tegner positivt med flere udenlandske gæster. Ifølge HORESTA er der dog behov for bedre rammevilkår og fokus på vejrmeldingers betydning.

Log ind