Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nytårsaften spiste danskerne en menu, som andre havde tilberedt og købt ude. Det skriver finans.dk.
Tendensen med øget salg af leverede nytårsmenuer har rullet nogle år. Ifølge flere i branchen var farten dog sat op i 2023. Det gælder fra bl.a. HORESTA, som er brancheforening for hoteller og restauranter.
“Det vokser år for år og er blevet en del af danskernes nytår med mad udefra. Det er modsat til jul, hvor mange gerne vil lave maden selv. Nytårsaften bruges tiden åbenlyst på noget andet. Så det har vi som branche fokus på, og mange af vores medlemsvirksomheder arbejder med det,” siger viceadm. direktør Jeppe Møller-Herskind fra HORESTA.
Restaurantkæden Bones havde til nytåret valgt at lave en særlig menu til takeaway. Ifølge adm. direktør Jan Vinther Laursen lå salget på “nogle tusinde menuer”, som blev udleveret fra kædens restauranter rundtom i landet til nytårsaften.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025