Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det har været et svært første halvår på det danske hjemmemarked for bryggerigiganten Carlsberg med forbrugere, der holder igen med fornøjelserne. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Hos det danske bryggeri har man i løbet af det sidste halvår mærket, at færre bliver sent ude og bruger penge i de sene aften- og nattetimer.
Og netop på det område er årsagen til, at on-trade-salget har været faldende med 3-4 procent, forklarer Peter Haahr Nielsen.
”Særligt i on-trade-segmentet kan vi se, at flere holder lidt igen med pengene. Og samtidigt kan vi se, at det bliver ud på de senere aftentimer, at det virkelig gør sig gældende. Omvendt så ser vi, at forbrugerne bruger lidt flere penge i detailhandlen, og det har haft en positiv afsmitning på vores volumen,” lyder det fra Peter Haahr Nielsen.
Ifølge Carlsbergs regnskab for 2023, er Carlsberg markant markedsledende herhjemme med 55 procent af markedet.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Sunset Boulevard åbner første restaurant i Tyskland
01-06-2025
-
Comwell-hotel tredobler overskud efter stærkt år
01-06-2025
-
Burger King kæmper fortsat med dansk underskud
01-06-2025
-
Dansk dronefilm fra Faxe i finalen ved filmfestival i New York
01-06-2025
-
Danmark får sit første Icehotel-koncept i København
01-06-2025
-
Hindsgavl Slot lander beskedent resultat i nyt regnskab
01-06-2025
-
Ny podcast ”Badehoteller” starter på Hotel Strandlyst i Tornby
01-06-2025