Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Stigende priser har skubbet flere forbrugere i retning af den danske madspildsapp Too Good To Go, men den økonomisk usikre situation har også gjort det sværere at hente kapital. Det har betydet, at virksomheden det seneste år har skiftet fokus, skriver Borsen.dk.
Too Good To Go kom ud af 2022 med en omsætning på ca. 764 mio. kr. og et underskud på bundlinjen på omkring 279 mio. kr. Året inden var underskuddet dog større. Der landede virksomheden et minus på ca. 344 mio. kr., imens omsætningen lød på 493 mio. kr.
Den økonomiske usikkerhed betyder, at virksomheden har sadlet om for hurtigere at blive profitabel. Derfor har man blandt andet sat lanceringen på nye markeder på pause, reduceret markedsføringsbudget skrumpet og ansat mere konservativt end tidligere.
Læs hele historien på borsen.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025