Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Trods corona, nedlukninger og inflation har selskabet bag McDonald’s Danmark - Food Folk Danmark - sikret sig vækst på både top og bund igen i 2022. Det skriver Fødevarewatch.
Omsætningen for selskabet steg med 11,2 pct. i forhold til 2021, mens driftsresultatet steg med 15,3 pct. og bundlinjen med 6,5 pct.
Ifølge ledelsen med danske Mads Friis i spidsen er fremgangen ”tilfredsstillende” og skyldes øget salg, der er fortsat ind i 2023.
Antallet af McDonalds-butikker er også steget med fem restauranter i 2022. I slutningen af regnskabsåret 2022 var der således 99 McDonalds-restauranter i Danmark, drevet af 21 uafhængige franchisetagere. I 2023 er restaurant nr. 100 åbnet.
Inflationen bliver nævnt kort som det eneste, der har haft en usædvanlig indvirkning på driften for 2022.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025