Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Trods corona, nedlukninger og inflation har selskabet bag McDonald’s Danmark - Food Folk Danmark - sikret sig vækst på både top og bund igen i 2022. Det skriver Fødevarewatch.
Omsætningen for selskabet steg med 11,2 pct. i forhold til 2021, mens driftsresultatet steg med 15,3 pct. og bundlinjen med 6,5 pct.
Ifølge ledelsen med danske Mads Friis i spidsen er fremgangen ”tilfredsstillende” og skyldes øget salg, der er fortsat ind i 2023.
Antallet af McDonalds-butikker er også steget med fem restauranter i 2022. I slutningen af regnskabsåret 2022 var der således 99 McDonalds-restauranter i Danmark, drevet af 21 uafhængige franchisetagere. I 2023 er restaurant nr. 100 åbnet.
Inflationen bliver nævnt kort som det eneste, der har haft en usædvanlig indvirkning på driften for 2022.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Restauranter ser positivt på resten af 2025
22-08-2025
-
Lynguide: Gode råd om at give advarsler
22-08-2025
-
Jan Fischer går på pension efter 27 år i HORESTA
22-08-2025
PRESSEKLIP
-
Tivoli Friheden lægger ambitiøs plan efter nye ejere
22-08-2025
-
Ny direktør med international erfaring på Ruths Hotel
22-08-2025
-
Dansk hotelmilliardær har ingen planer om at sælge livsværket
22-08-2025
-
Regeringen vil afskaffe afgifter på kaffe og chokolade
22-08-2025
-
Turistdestination indgår partnerskab med stjernerytter
22-08-2025
-
Tidligere USA-ambassadør taler ved HORESTA Årsdag 2025
22-08-2025
-
Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København
22-08-2025
-
Nyt digitalt kort skal fremme økologiske spisesteder
22-08-2025