Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Trods corona, nedlukninger og inflation har selskabet bag McDonald’s Danmark - Food Folk Danmark - sikret sig vækst på både top og bund igen i 2022. Det skriver Fødevarewatch.

Omsætningen for selskabet steg med 11,2 pct. i forhold til 2021, mens driftsresultatet steg med 15,3 pct. og bundlinjen med 6,5 pct.

Ifølge ledelsen med danske Mads Friis i spidsen er fremgangen ”tilfredsstillende” og skyldes øget salg, der er fortsat ind i 2023.

Antallet af McDonalds-butikker er også steget med fem restauranter i 2022. I slutningen af regnskabsåret 2022 var der således 99 McDonalds-restauranter i Danmark, drevet af 21 uafhængige franchisetagere. I 2023 er restaurant nr. 100 åbnet.

Inflationen bliver nævnt kort som det eneste, der har haft en usædvanlig indvirkning på driften for 2022.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)

Hotel Koldingfjord leverer rekordresultat

Hotellet i Kolding har afsluttet 2024 med rekordoverskud og planlægger nu en styrket indsats for at tiltrække flere feriegæster året rundt. Fremtiden byder dog på nye vilkår uden støtte.

Tivoli tiltrækker rekordmange gæster

Tivoli runder 2024 af med det højeste besøgstal i flere år og har haft stor fremgang blandt både danske og udenlandske gæster. Nye festivaler og klassiske oplevelser fastholder havens brede appel.

Log ind