Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Trods corona, nedlukninger og inflation har selskabet bag McDonald’s Danmark - Food Folk Danmark - sikret sig vækst på både top og bund igen i 2022. Det skriver Fødevarewatch.
Omsætningen for selskabet steg med 11,2 pct. i forhold til 2021, mens driftsresultatet steg med 15,3 pct. og bundlinjen med 6,5 pct.
Ifølge ledelsen med danske Mads Friis i spidsen er fremgangen ”tilfredsstillende” og skyldes øget salg, der er fortsat ind i 2023.
Antallet af McDonalds-butikker er også steget med fem restauranter i 2022. I slutningen af regnskabsåret 2022 var der således 99 McDonalds-restauranter i Danmark, drevet af 21 uafhængige franchisetagere. I 2023 er restaurant nr. 100 åbnet.
Inflationen bliver nævnt kort som det eneste, der har haft en usædvanlig indvirkning på driften for 2022.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danmark styrker sin Michelin-position med otte nye stjerner
17-06-2025
-
Færøsk restaurant tildeles to Michelin-stjerner fra start
17-06-2025
-
200 bookinger på én time efter Michelin-stjerne til Alimentum
17-06-2025
-
Flere danske restauranter får deres første Michelin-stjerne
17-06-2025
-
Madklubben vil styrke børns madfærdigheder sammen med Arla
17-06-2025
-
Bevilling fra Nordea Fonden skal løfte Hærvejen til nyt niveau
17-06-2025
-
Hotelovernatninger i april slår ny rekord
17-06-2025
-
Nordborg Resort på Als skal løfte dansk turisme
17-06-2025
-
Hotelplaner i Esbjerg droppes til fordel for boligbyggeri
17-06-2025