Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Trods corona, nedlukninger og inflation har selskabet bag McDonald’s Danmark - Food Folk Danmark - sikret sig vækst på både top og bund igen i 2022. Det skriver Fødevarewatch.
Omsætningen for selskabet steg med 11,2 pct. i forhold til 2021, mens driftsresultatet steg med 15,3 pct. og bundlinjen med 6,5 pct.
Ifølge ledelsen med danske Mads Friis i spidsen er fremgangen ”tilfredsstillende” og skyldes øget salg, der er fortsat ind i 2023.
Antallet af McDonalds-butikker er også steget med fem restauranter i 2022. I slutningen af regnskabsåret 2022 var der således 99 McDonalds-restauranter i Danmark, drevet af 21 uafhængige franchisetagere. I 2023 er restaurant nr. 100 åbnet.
Inflationen bliver nævnt kort som det eneste, der har haft en usædvanlig indvirkning på driften for 2022.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025