Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Efter to år med afstandskrav, coronapas og nedlukninger rykkede restaurantkæden Madklubben tættere på en normalisering i 2022.

“Det har været tre ret særprægede år i træk. Men man kan vel godt sige, at 2022 var det år, hvor danskerne skulle have brændt nogle penge af ovenpå to års coronarestriktioner”, fortæller Anders Aagaard, der er direktør, ejer og medstifter af Madklubben, til Børsen.

Det gav overskud på både top- og bundlinjen hos Madklubben, som næsten fordoblede sin omsætning i 2022.

Her landede omsætningen på godt 669 mio. kr., mens overskud lød på 23 mio. kr.
I 2019, inden coronapandemien, omsatte virksomheden for 309 mio. kr., hvilket gav godt 12 mio. kr. på bundlinjen. 

I 2022 åbnede kæden otte nye restauranter, og i 2021 udvidede kæden med seks restauranter. 

Madklubben ejer i dag mere end 40 spisesteder fordelt i København, Aarhus, Odense og Esbjerg. 

Læs hele historien på Borsen.dk (kræver login)

Log ind