Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Efter to år med afstandskrav, coronapas og nedlukninger rykkede restaurantkæden Madklubben tættere på en normalisering i 2022.
“Det har været tre ret særprægede år i træk. Men man kan vel godt sige, at 2022 var det år, hvor danskerne skulle have brændt nogle penge af ovenpå to års coronarestriktioner”, fortæller Anders Aagaard, der er direktør, ejer og medstifter af Madklubben, til Børsen.
Det gav overskud på både top- og bundlinjen hos Madklubben, som næsten fordoblede sin omsætning i 2022.
Her landede omsætningen på godt 669 mio. kr., mens overskud lød på 23 mio. kr.
I 2019, inden coronapandemien, omsatte virksomheden for 309 mio. kr., hvilket gav godt 12 mio. kr. på bundlinjen.
I 2022 åbnede kæden otte nye restauranter, og i 2021 udvidede kæden med seks restauranter.
Madklubben ejer i dag mere end 40 spisesteder fordelt i København, Aarhus, Odense og Esbjerg.
Læs hele historien på Borsen.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tennisikon i ny storinvestering af Joe & The Juice: Vil åbne egne butikker
18-12-2025
-
Visit Denmark-direktør skal styrke turismens stemme i Europa
18-12-2025
-
Aarhus halverer erhvervsturisme-støtte midt i hotelboom
18-12-2025
-
Erkender ulovlig støtte til Arena Næstved: HORESTA kræver handling i hele Danmark
18-12-2025
-
HORESTA: EU-regler bør følges op med skarpere krav til Airbnb
18-12-2025
-
Dining Week 2026: Hele landet dækkes op til gastronomisk festival
18-12-2025
-
HORESTA kritiserer forslag om at bremse hotelvækst i Indre By
18-12-2025
-
Norrlyst overtager fuldt ejerskab af bagerivirksomhed
18-12-2025
-
Luksusturismen vokser markant i Danmark og Sverige
18-12-2025