Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den 15. december sidste år åbnede McDonald's en ny restaurant i Kliplev. Fra lokal side var det en stor dag, og på forhånd var der store forventninger om, at den verdensomspændende fastfood-kæde ville kunne trække flere virksomheder til Kliplev Industripark. Det er begyndt at ske, skriver JydskeVestkysten.
”Vi kan allerede se en Mc-Donald's-effekt. Jeg er noget overrasket over, at det er gået så hurtigt, men jeg er helt sikker på, at der er flere virksomheder, der slår sig ned i området på grund af McDonald's. Jeg er også overbevist om, at der kommer flere fastfood-restauranter i området,” siger Søren Frederiksen, der er næstformand i Kliplev Lokalråd.
Hos McDonald's kommer det ikke bag på franchisetager Michael Rolver, der også er manden bag restauranterne i Rødekro, Haderslev, Sønderborg, Tønder, Nyborg og Aarup, at der er andre virksomheder, der nu slår sig ned i Kliplev Industripark. Når vi tager første spadestik, følger der ofte andre virksomheder med i kølvandet, lyder budskabet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025