Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er ulovligt at give rabat til kunder som modydelse for positive anmeldelser. Det har Brian Hansen Bojtang fundet ud af bare to uger efter at have åbent sit nye spisested i Aabenraa.
Cirka en uge efter åbningen opfordrede Eventyrlige Pandekager på Facebook deres kunder til at give restauranten en god anmeldelse, og som betaling ville de modtage en voucher.
Men af Markedsføringsloven fremgår det tydeligt, at betaling for en anmeldelse ikke må afhænge af anmeldelsens indhold.
”Jeg sletter det nu, og jeg vidste ikke, at det var ulovligt”, siger Brian Hansen Bojtang til JyskeVestkysten.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Dansk turisme satte omsætningsrekord i 2024
22-05-2025
-
Nye beskæftigelsestal: Marts sætter rekord i hotel- og restaurationsbranchen
22-05-2025
-
Turismemidler på 200 mio. kr. lader vente på sig
22-05-2025
-
Radisson åbner sine første klimaneutrale hoteller
22-05-2025
-
Airbnb tvinges til at fjerne 65.000 boligannoncer i Spanien
22-05-2025
-
Nye lovkrav mod greenwashing i turismen er vedtaget
22-05-2025
-
Comwell H.C. Andersen Odense får nye ejere
22-05-2025
-
Trinity Hotel udvider med konferencesal og 44 værelser
22-05-2025