Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det er ulovligt at give rabat til kunder som modydelse for positive anmeldelser. Det har Brian Hansen Bojtang fundet ud af bare to uger efter at have åbent sit nye spisested i Aabenraa.

Cirka en uge efter åbningen opfordrede Eventyrlige Pandekager på Facebook deres kunder til at give restauranten en god anmeldelse, og som betaling ville de modtage en voucher.

Men af Markedsføringsloven fremgår det tydeligt, at betaling for en anmeldelse ikke må afhænge af anmeldelsens indhold.

”Jeg sletter det nu, og jeg vidste ikke, at det var ulovligt”, siger Brian Hansen Bojtang til JyskeVestkysten.

Læs hele historien her

Ubrugt ferie: Hvad skal der ske med den?

En medarbejder optjener fem ugers ferie per ferieår. De fire af ugerne skal som udgangspunkt afholdes, mens den femte uge enten kan overføres til næste ferieafholdelsesperiode eller udbetales til medarbejderen, hvis den er ubrugt.

Log ind