Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Burgergiganten McDonald's forsøger nu at udbrede sit imperium. Selskabet har netop åbnet en ny restaurant under navnet CosMc's, som har fokus på drikkevarer og kun har et lille udvalg af mad. Det skriver Berlingske.dk.
Den første testrestaurant ligger i delstaten Illinois i USA. Planen er at nå op på omtrent ti nye CosMc's hen mod slutningen af 2024.
Der er tale om væsentlig mindre butikker end de klassiske McDonald's-forretninger.
Navnet CosMc's stammer fra en maskot i form af en seksarmet robotlignende fantasirumvæsen med et kegleformet orange hoved, som optrådte i McDonald's-reklamer fra 1980erne og 1990erne.
Ifølge administrerende direktør i McDonald's, Chris Kempczinski, vil selskabet følge resultaterne fra de ti testbutikker i mindst ét år.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Vækst i turismeforbrug løfter hele Vesterhavsområdet
29-05-2025
-
Erfaren direktør skal stå i spidsen for Scandic Aarhus City
29-05-2025
-
Marriott markerer 50 år i Europa med 1.300 hoteller
29-05-2025
-
Lempet lukkelov skal styrke handel og turisme
29-05-2025
-
To nye kvinder træder ind i Horestas bestyrelse
29-05-2025
-
Subway vender tilbage til Danmark med nye ambitioner
29-05-2025
-
Comwell reducerer CO2-udledning med 12 pct. i 2024
29-05-2025
-
Unikt Space Center og hotelbyggeri planlagt i Billund
29-05-2025