Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Burgergiganten McDonald's forsøger nu at udbrede sit imperium. Selskabet har netop åbnet en ny restaurant under navnet CosMc's, som har fokus på drikkevarer og kun har et lille udvalg af mad. Det skriver Berlingske.dk.  

Den første testrestaurant ligger i delstaten Illinois i USA. Planen er at nå op på omtrent ti nye CosMc's hen mod slutningen af 2024.

Der er tale om væsentlig mindre butikker end de klassiske McDonald's-forretninger.

Navnet CosMc's stammer fra en maskot i form af en seksarmet robotlignende fantasirumvæsen med et kegleformet orange hoved, som optrådte i McDonald's-reklamer fra 1980erne og 1990erne.

Ifølge administrerende direktør i McDonald's, Chris Kempczinski, vil selskabet følge resultaterne fra de ti testbutikker i mindst ét år.

Læs hele historien på berlingske.dk

HORESTA Play: Fra fritidsjobber til franchisetager

Sille Stenholm Jørgensen og Mikkel Wyrtz begyndte begge som helt unge fritidsmedarbejdere i en af McDonald’s restauranter ved siden af deres skolegang. I dag har de arbejdet sig op til at blive henholdsvis restaurantchef og franchisetager.

Branchen glæder sig over nye regler for ungarbejdere

En lovændring giver ungarbejdere flere muligheder, og det skaber glæde i hotel- og restaurationsbranchen. HORESTA ser store fordele for både virksomheder og unge, der nu kan bidrage mere på arbejdspladsen.

Log ind