Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der er hård konkurrence på det københavnske burger- og pizzamarked, men det afskrækker ikke stifter og adm. direktør bag burgerkæden Jagger og pizzakæden Otto, Christian Brandt. Det skriver Fødevarewatch.dk.

De to kæder spiser langsomt markedsandele og er efterhånden blevet godt etableret på markedet. Det nye årsregnskab for begge virksomheder viser da også gode takter.  

Bruttofortjenesten stiger nemlig i begge virksomheder. I burgerkæden Jagger stiger den fra cirka 11 mio. kr. i 2021 til 67,2 mio. kr. i 2022. Her tager bundlinjen også et nøk op og øges fra 4,8 mio. kr. til 5,7 mio. kr. i 2022.

Pizzakæden kommer ud af 2022 med en bruttofortjeneste 11,7 mio. kr. i 2022 mod 4,1 mio. kr. i 2021. Samtidig faldt underskuddet fra omtrent to mio. kr. til et underskud på cirka 900.000 kr. i 2022, hvilket ifølge Christian Brandt er et resultat af, at selskabet har fokuseret på at åbne nye restauranter.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login

Madklubbens omsætning faldt

Restaurantkæden Madklubben må notere et markant lavere resultat end ventet – færre nye restauranter og stigende omkostninger presser regnskabet.

Wolt udvider trods underskud

Den danske leveringstjeneste Wolt tabte penge i 2024 trods vækst, men fremtiden byder på ekspansion og nye partnerskaber.

Log ind