Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mens priserne på både energi og råvarer stiger, må de danske restaurantkæder ty til nye tiltag for at mindske udgifterne. For Madklubben betyder det blandt andet, at de friturestegte pommes frites bliver skiftet ud med kogte kartofler, skriver Børsen.
“Det er noget af det, der gør, at vi kan lave noget mad, som vi synes har en høj kvalitet, som smager dejligt, og hvor vi også kan have råd til at betale vores husleje, vores medarbejdere og alt det, der ellers kommer af hjernedøde energiregninger,” siger Anders Aagaard, adm. direktør i Madklubben.
Han forklarer, at der for en restaurant og fødevarevirksomhed er nogle vilkår og begrænsninger på, hvor mange køleskabe man kan undvære, uden at maden bliver dårlig. Derfor er det blandt andet retter og indkøbsvaner, de i stedet forsøger at ændre på.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025